Aftellen: gekke weken! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Marleen Schoppers - WaarBenJij.nu Aftellen: gekke weken! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Marleen Schoppers - WaarBenJij.nu

Aftellen: gekke weken!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Maart 2018 | Nederland, Enschede

Ongeveer een half jaar geleden, toen ik hoorde dat alles rond was, was het nog een ver van m’n bed show. En nu is het aftellen echt begonnen. Nog 2 dagen werken en dan nog 4 dagen voor vertrek! Dan begint mijn avontuur in Tanzania!

De weken, maanden, gaan super snel. De training in Londen, vaccinaties, spullen kopen (apotheek en drogisterij in mijn huis), lijstjes die steeds korter worden en weer langer worden, afscheidsetentjes, afscheidscadeautjes, afronding op het werk en ga zo maar door. Het gekke is dat ik nog niet echt besef dat ik wegga en er dus niet echt bij stil sta, terwijl ik normaal alles overanalyseer, bijzonder. Maar je hoort het vaker zeggen de mensen om mij heen, dus dat besef zal nog wel komen dan haha.

Ik vlieg zondagochtend 1 april (geen grap) om 10:35 uur vanaf Amsterdam Schiphol. In de avond zal ik aankomen op het vliegveld in Dar es Salaam in Tanzania. Daar word ik opgehaald door een chauffeur (fancy) en ga ik naar een hotel waar ik de eerste dagen een training krijg over de gang van zaken in Tanzania en bij de organisatie waarvoor ik ga werken; VSO. Dan vertrek ik donderdag in de ochtend naar het dorp waar ik ga wonen en werken, Mtwara. Dit is een reis van ongeveer 8 uur in de bus, ook langs de kust, dus dan heb ik nog wat te kijken, ook wel zo prettig. Bij aankomst kom ik aan in een warm nest (letterlijk en figuurlijk), het is namelijk warm en regenachtig op dit moment in Tanzania en ik ga in een huis wonen samen met Fleur. Fleur is er nu een maand en is er vanuit Tempo Team, ik heb haar ontmoet tijdens de training in Londen en het klikte direct; hoe leuk! En verder is alles nog een verrassing, ook voor mij haha.

Mijn idee is om om de 2 weken een leuk verhaal en wat foto’s te plaatsen of gewoon wanneer ik er zin in heb of iets kwijt wil! Mocht je net zo benieuwd zijn naar wat ik allemaal mee ga maken als ikzelf? Dan kun je deze blog volgen. Laat je ook even wat achter? Dan heb ik zelf ook nog wat te lezen hihi!

Tot gauw allemaal! Liefs en een knuffel (voor de mensen die mij kennen;)),
Marleen

  • 27 Maart 2018 - 15:20

    Roelien Schoppers:

    Lieve Marleen,
    Ik wens je een fijne en
    leerzame tijd in Tanzania.
    Ik ga je zeker volgen, steek ik er
    ook nog wat van op.
    Liefs
    Roelien

  • 27 Maart 2018 - 16:22

    Ferdi:

    Hoi Marleen

    veel plezier!! Geniet van het avontuur.

    Groetjes!!!

  • 27 Maart 2018 - 16:54

    Andrea Boek:

    Ik ga je zeker volgen Marleen.
    Ik verheug me erop.

  • 27 Maart 2018 - 17:17

    Ineke:

    Lieve Marleen, wij wensen jou heel veel plezier en succes in Tanzania. We gaan je zekers volgen. Geniet van de tijd dat je daar bent. Dikke kus en knuffel van ons

  • 27 Maart 2018 - 18:27

    Wendy Nijhof:

    Super Marleen! Het gaat nu echt gebeuren, dus! Heel veel plezier en succes

  • 27 Maart 2018 - 19:43

    Claudia:

    Hi Marleen,

    Heel veel succes en bovenal veel plezier gewenst!
    Alvast goede reis ✈️

    Hartelijke groet,
    Claudia Plucker

  • 27 Maart 2018 - 20:25

    Esther:

    Lieve Marleen,

    Heel veel succes en vergeet niet te genieten! See you!

  • 27 Maart 2018 - 20:53

    Maaike:

    Lieve Marleen,
    Wij houden je in de gaten

  • 27 Maart 2018 - 20:54

    Maaike:

    ?? Vorige bericht staat er niet helemaal op zie ik

  • 27 Maart 2018 - 20:56

    Maaike:

    Geniet en pas goed op jezelf!
    Dikke kus van ons

  • 28 Maart 2018 - 17:15

    Rita Bellers:

    Lieve Marleen, wat heb je een mooi verhaal geschreven.
    Ik ben erg benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen!
    Liefs van mama

  • 29 Maart 2018 - 09:30

    Linda Lankveld :

    Hallo Marleen,

    Heel veel succes de komende maanden en vooral veel plezier!!

    Groetjes, Linda

  • 30 Maart 2018 - 08:00

    Silke Neudam:

    Fijne reis en jemig spannend hoor!!!
    Toi toi toi

  • 02 April 2018 - 14:45

    Marijke Spiel:

    Hoi Marleen,

    Een fantastisch initiatief. Wat een avontuur.
    Ga je zeker volgen. Heeeeel veeel succes!!

  • 02 April 2018 - 16:12

    Monique:

    Hoi Marleen,

    Super spannend allemaal! Leuk dat het al klikt met je roomie

  • 02 April 2018 - 16:15

    Monique:

    Vervolg!!!
    Heel veel plezier én succes!
    Dikke kus

  • 02 April 2018 - 20:14

    Jeannette Van Aarsen:

    Hallo Marleen, wat een mooie uitdaging ga je aan. Ik hoop dat het je brengt waarvoor je gaat. Ik vindt het fantastisch om je te mogen volgen met dit avontuur. Heel veel succes meid. Ik wens je alle goeds.

  • 03 April 2018 - 11:55

    Suus:

    Hé Marleen,

    Heel veel plezier. Ga lekker genieten van dit leuke avontuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hoi! Ik ben Marleen Schoppers, 26 jaar jong en werkzaam bij Randstad. Na mijn studie Bedrijfskunde ben ik terechtgekomen bij dit bedrijf en werk ik hier al 3,5 jaar met veel plezier! In het kader van MVO heeft Randstad een partnership met VSO; een vrijwilligersorganisatie die in Afrika en Azie mooie projecten neerzet op het gebied van onderwijs, gezondheid en werkgelegenheid. Werkgelegenheid is het thema waarin deze twee mooie partijen elkaar hebben gevonden. Als Randstad medewerker is er de mogelijkheid om voor een bepaalde periode bij te dragen aan een van de projecten. Dit leek me altijd al een uitdaging en zo gezegd zo gedaan ben ik het traject ingegaan en ben ik aangenomen. 1 april is het zover en begint het avontuur in Tanzania! Ik heb er super veel zin in, maar heb uiteraard ook gezonde spanning. Leuk dat je mij gaat volgen! Ik ben geen blogger van beroep, maar ga mijn best doen om er iets leuks van te maken haha!

Actief sinds 23 Maart 2018
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 6718

Voorgaande reizen:

23 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: